Driscoll’s

Via trendontwikkeling een blik op de toekomst kunnen werpen

Proberen verder te kijken dan het heden

Ken je Driscoll’s? Het bedrijf is een van de grootste verkopers van vers fruit die je op het wereldtoneel kunt vinden. Zij leveren heerlijke aardbeien, frambozen, bramen en blauwe bessen. Omdat fruit vers natuurlijk het allerlekkerst is, concentreert het bedrijf zich sterk op de kwaliteit van haar producten. Gelukkig concentreert Driscoll’s zich niet alleen op het heden. Daarom nodigde zij Six Fingers uit trendonderzoek te verrichten. De markt en de consumentenbehoeften veranderen namelijk continu. Driscoll’s wil daar grip op hebben.

De resultaten

Toekomst in beeld

Internationaal inzetbaar

Tastbaar voor grote groepen

Sterk in creatief samenwerken

We zijn via een partij waar we mee samenwerken met Six Fingers in aanraking gekomen. Het was me niet direct duidelijk wat ze deden, maar dat is door de samenwerking aan een groot tredproject zeer veranderd. De werkwijze van Six Fingers is erg sterk, doordat het een coöperatieve werkwijze is. Ze zijn heel goed in creatief samenwerken. Niet hiërarchisch, maar juist echt co-creatie. We kunnen veel van hen leren, ze zijn met name de innovatie sparringpartner en sterk in het visualiseren van de toekomst. Echte eyeopeners krijgen we. Ja, we zijn erg blij met het eindresultaat. Het is ook tastbaar. Het eindproduct was een strakke eindpresentatie.

Driscoll's
Meer over deze quote

Denken vanuit de consument

Driscoll’s is samen met Six Fingers een expeditie gestart om wereldwijd inspiratie op te doen. Wij hebben trends gesignaleerd en geanalyseerd. Wat gebeurt er in de wereld? En wat drijft de consument? Hoe beantwoord je hun veranderende behoeften? En vooral: hoe kan Driscoll’s daar nu en in de toekomst op inspelen? Wij zetten de consument dus centraal en bieden Driscoll’s een kijkje in hun gedachten. Daarbij leerden wij ook van inspirerende cases van andere bedrijven, die inspelen op de geselecteerde trends. Zo konden wij een duidelijk beeld creëren van trendontwikkeling en Driscoll’s voorbereiden op hun volgende tien jaar als autoriteit op de fruitmarkt.

Trendonderzoek leidt tot vernieuwing en levensvatbaarheid.

Driscoll’s heeft een nieuwe toekomstvisie gekregen. Dankzij ons onderzoek naar de consument en andere organisaties, begrijpt zij niet alleen haar klanten, maar ook trends beter. Driscoll’s kan veranderende consumentenbehoeften eerder signaleren. Vervolgens kan zij die behoeften beantwoorden door relevante productconcepten te bedenken. Daarmee heeft de organisatie een streepje voor op haar concurrentie. Deze nieuwe visie van Driscoll’s ging de wereld over: verschillende topmanagers en medewerkers van Driscoll’s uit diverse landen raakten geïnspireerd door het trendonderzoek. Tot in Californië aan toe. Ook ontdekte Driscoll’s samen met ons hoe belangrijk vernieuwing is. Want door te vernieuwen en mee te bewegen met trends, kun jij jouw producten altijd levensvatbaar houden.

Meer weten over trendonderzoek?