Florius

Duurzame proposities ontwikkelen tijdens een designweek

Vernieuwing op de hypotheekmarkt

Met Florius werken we al sinds 2011 nauw samen aan het openbreken van de hypotheekmarkt en ontwikkelen we nieuwe ideeën om Florius te blijven vernieuwen. Florius beweegt mee met het leven van haar klanten, dat is de strategie die we in samenwerking met elkaar hebben bepaald. Klanten moeten immers blij zijn met de producten van Florius.  Florius daagde Six Fingers dit keer uit om nieuwe proposities te ontwikkelen die duurzaam zijn. Duurzaamheid is namelijk belangrijk voor de wereld en voor de mens. En daarom ook voor Florius.

De resultaten

Sterk gegroeid marktaandeel

NPS van negatief naar positief

1 kompas voor de hele organisatie

Scherp, authentiek en in staat om mensen mee te krijgen.

Voor ons was het best een spannende beslissing om met een kleinere partij aan de slag te gaan, want we werkten toen nog met de bekende grote bureaus. Maar ons sterke gevoel was voor ons leidend. Het confronterende vinden we erg fijn. We blijven door Six Fingers steeds branchevreemd denken. En doordat het uit onze comfortzone is, worden we steeds gestimuleerd op een andere manier te werken. Dat is niet alleen heel zinvol, maar ook erg leuk. Onze typering? Scherp. Op een prettige manier keihard zijn. Authentiek. Lean and mean. Origineel. In staat mensen mee te krijgen. Niets blijft onbesproken en Six Fingers weet heel goed de kern eruit te halen. Six Fingers houdt ons scherp en onze mensen krijgen steeds weer energie van de samenwerking.

Florius
Meer over deze quote

Onderzoek naar duurzaamheid binnen andere sectoren

Six Fingers nam deze uitdaging met beide handen aan. Wij organiseerden een designweek: een week waarin wij ons, in samenwerking met Florius en ABN AMRO, vol op de hypotheekmarkt hebben gestort. Tijdens deze week hebben wij elkaar en de markt talloze vragen gesteld. Wat verlangen klanten bijvoorbeeld van hun hypotheek? Wij keken daarnaast naar nieuwe manieren om interactie met klanten te zoeken. Want hoe komen zij met producten in contact en hoe vergaren zij informatie daarover? En welke doelgroepen worden uiteindelijk door duurzame initiatieven aangetrokken? Met die inzichten bestudeerden wij vervolgens duurzame ontwikkelingen binnen andere sectoren. Waar worden producten gemaakt die minder impact hebben op het milieu? Vooral de woonsector bleek ons interessante inzichten te brengen. Zo is het dankzij technologische ontwikkelingen bijvoorbeeld mogelijk om huishoudelijke apparaten en systemen via een smartphone aan- en uit te zetten. Hartstikke duurzaam, en daarom interessant voor ons.

De designweek: vernieuwende proposities ontwikkelen voor de korte- en lange termijn

Six Fingers heeft last van een flinke bewijsdrang. Deze designweek was daarom een geweldige uitdaging voor ons: wij wilden in deze korte tijd zoveel mogelijk uitvinden over duurzame proposities. Ons doel was om tijdens de designweek een plan voor de korte- en lange termijn te realiseren. De korte termijnplanning kun je zien als ‘laaghangend fruit’: proposities die concreet en binnenkort haalbaar zijn. De lange termijnplanning is echter interessanter. Dat zijn lastigere concepten, die in de eerste instantie niet haalbaar lijken, maar een partij als Florius veel voordeel kunnen opleveren. Zo’n concept is een stip aan de horizon: een richting die je op wilt gaan. Lange termijnconcepten concentreren zich dan ook vooral op trends.

Wij hebben twee prototypes ontwikkeld voor de korte termijn, en twee voor de lange termijn. Die ideeën zijn vervolgens aan Florius, ABN AMRO én consumenten voorgelegd. Hun reactie was erg enthousiast. Dit jaar zullen twee van de vier concepten gepresenteerd worden.

Benieuwd naar het resultaat?