Van Return on Learning
naar Return on Investment.

RobotLove.

Door Michelle Hermans en Donna Bosscher - oktober, 2018

Robots en technologie worden steeds meer onderdeel van ons dagelijks leven, maar zouden we ook vrienden kunnen worden met, bijvoorbeeld, een chatbot? Stagiaires Donna en Michelle waren aanwezig bij het RobotLove evenement in de Melkfabriek in Eindhoven. Daar hebben zij een college van prof. dr. Marjolijn Autheunis en dr. Emmelyn Croes bijgewoond waarbij deze vraag centraal stond. Nieuwsgierig? Lees hier meer over het fenomeen ‘sociale chatbots’, het onderzoek en natuurlijk het antwoord op de centrale vraag.

Lees meer

Nachtelijke avonturen van een onderzoeker.

Door Nina Huijboom - augustus, 2018

Alleen maar op kantoor? Nee hoor, als onderzoeker ga je op pad, zelfs 's nachts. Lees hier meer over mijn nachtelijke avontuur als onderzoeker.

Lees meer

Denken en doen! – De prototyping fase in het Design Thinking proces.

Door Bart van Leeuwen - december, 2017

Veel ideeën worden in de vergaderruimte al de nek om hebt gedraaid. “Hier zit de klant echt niet op te wachten”, “De risico’s zijn te groot”, “Zoiets hebben we in het verleden al eens geprobeerd”. Argumenten gebaseerd op assumpties, maar kloppen die assumpties wel? Ga aan de slag met prototyping en bewijs hiermee de levensvatbaarheid van je idee.

Lees meer

Design Thinking – Zet klanten en gebruikers centraal in je innovatieproces.

Door Nina Huijboom - november, 2017

In de belevingswereld van de klant kruipen is een cruciale eerste fase van het Design Thinking proces en zorgt ervoor dat je innovaties echt impact maken. Dat klinkt heel simpel de klant begrijpen, maar hoe doe je dat nu? Elke doelgroep is anders en sommige doelgroepen zijn moeilijk te benaderen. Bij Six Fingers durven we gebruik te maken creatieve onderzoeksmethoden, waardoor we steeds weer tot verfrissende inzichten komen en zo veel mogelijk uit ons onderzoek kunnen halen.

Lees meer

4 Lessen over branchmarking.

Door Eline Mansvelt - november, 2017

We moeten de gedachte loslaten dat we problemen kunnen oplossen door hetzelfde te doen als de concurrent. Door de wereld als een grote boekenkast met inspiratie te zien, kun je succesverhalen van bedrijven met een vergelijkbaar probleem gebruiken ter inspiratie en input voor jouw specifieke probleem. Durf te dromen en heb het lef om iets anders te doen dan je concurrent. Pas dan kan je echt gaan innoveren!

Lees meer

Zonder trendonderzoek geen innovatie.

Door Loes van Eerd - oktober, 2017

Om impact te kunnen maken met innovaties moet je je verdiepen in trends en veranderende waarden en behoeften. Want terwijl jij je focust op je dagelijkse bezigheden, verandert de wereld om je heen. Sneller en met een grotere impact dan dat je realiseert. Voordat je het weet ben je te laat… te laat met innoveren en te laat om jouw business nog te redden. Tijd om wakker te worden! Geen enkele organisatie, ongeacht grootte of sector kan de gevolgen van trends negeren. De wereld verandert, dit vraagt om (strategische) keuzes en reactie.

Lees meer

Waarom elke organisatie een bucketlist nodig heeft.

Door Laurie Scholten - september, 2017

Naast lekker uitgerust kom ik elke zomervakantie ook terug vol ideeën. Maar eerlijk is eerlijk, terug op kantoor verdwijnt het vakantiegevoel al snel en daarmee ook de ideeën. Hoe zorg je er voor dat deze ideeën en wensen niet verdwijnen naar de achtergrond en dus nooit gerealiseerd worden? Mijn advies? Start met een bucketlist.

Lees meer

10 barrières voor innovatie.

Door Laurie Scholten - augustus, 2017

Samen met onze klanten geven wij de toekomst vorm. Dit vraagt om inzicht krijgen in de pijnen van gebruikers, kritisch kijken naar aannames, creatieve oplossingen conceptualiseren en iteratief ontwikkelen. Zo realiseren wij start ups, strategieën, producten en services. Wij delen onze inzichten graag met jou.

Lees meer

Florius – customer experience.

Door Nina Huijboom - april, 2017

“Wij zijn een Customer Experience (CX) afdeling gestart, hoe zorgen we dat we er echt helemaal klaar voor zijn?” Een vraag die wij de afgelopen tijd vaker horen langskomen. Steeds meer bedrijven staan hier voor open en willen meer doen met de gebruikerservaring van hun klanten.

Lees meer

Growth hacking.

Door Bart van Leeuwen - februari, 2017

Natuurlijk doen wij aan growth hacking. Een term, die je waarschijnlijk al eerder hebt gehoord in combinatie met start ups, maar die ook heel goed werkt voor bestaande organisaties. Het helpt je op een iteratieve manier snel te groeien met minimale kosten.

Lees meer

Een bezoek aan: Koppert Cress.

Door Bart van Leeuwen - september, 2016

Het is dinsdag 12 uur als ik de auto instap richting Monster. Vanmiddag bezoek ik hét Koppert Cress van Rob Baan. Iets wat me erg enthousiast maakt, Koppert Cress staat al geruime tijd in onze database en nu ga ik het met mijn eigen ogen bekijken. We zijn er op uitnodiging van de FME, bij wie we eerder deelgenomen hebben aan Innovation Tuesday, een bijeenkomst waar beginnende startups hulp krijgen om verder te komen met hun product....

Lees meer

Six Fingers zoekt stagiaires: zie jij jezelf hier al zitten?

Wij zijn Six Fingers, een innovatiebureau dat haar klanten helpt bij het vinden en realiseren van vernieuwing. Wij dagen onze klanten uit om onafhankelijk te denken en te leren van bedrijven in andere sectoren. Samen met onze klanten willen wij impact maken.

Six Fingers is per februari op zoek naar nieuwe stagiairs. Heb jij affiniteit met innovatie? Ben je enthousiast, creatief en pro-actief? Dan zijn wij op zoek naar jou! Binnen je stage ga je aan de slag met alle facetten van innovatie en werk je mee aan klantprojecten. Wij zijn op zoek naar een meewerkstagiair(e) die ons kleine team vijf dagen in de week komt versterken.

We zoeken iemand die de volgende eigenschappen heeft:

 

En iemand die zichzelf graag wil ontwikkelen op het gebied van:

Het gaat om een stage vanaf februari 2019 voor een periode van 5 maanden. We zijn gevestigd in het SX-gebouw op Strijp-S in Eindhoven.

Ben je geïnteresseerd? Mail dan jouw CV en korte motivatie naar info@sixfingers.nl en kijk gerust verder op onze website.