Driscoll's

Via trendontwikkeling een blik op de toekomst kunnen werpen.

Trendverkenning

Proberen verder te kijken dan het heden.

Ken je Driscoll’s? Het bedrijf is een van de grootste verkopers van vers fruit die je op het wereldtoneel kunt vinden. Zij leveren heerlijke aardbeien, frambozen, bramen en blauwe bessen. Omdat fruit vers natuurlijk het allerlekkerst is, concentreert het bedrijf zich sterk op de kwaliteit van haar producten. Gelukkig concentreert Driscoll’s zich niet alleen op het heden. Daarom nodigde zij Six Fingers uit trendonderzoek te verrichten. De markt en de consumentenbehoeften veranderen namelijk continu. Driscoll’s wil daar grip op hebben.

Toekomst in beeld.

Internationaal inzetbaar.

Tastbaar voor grote groepen.

Sterk in creatief samenwerken.

We zijn via een ander bureau met Six Fingers in aanraking gekomen. Dit was een andere partij waarmee wij samenwerkten. Het was me niet direct duidelijk wat ze deden, destijds kon ik ook niet echt in conclusievorm vertellen wat Six Fingers precies doet. De werkwijze van Six Fingers is erg sterk, doordat het een coöperatieve werkwijze is. Ze zijn heel goed in creatief samenwerken. Niet hiërarchisch, maar juist echt co-creatie. We kunnen veel van hen leren, ze zijn met name de innovatie sparringpartner en sterk in het visualiseren van de toekomst. Echte eyeopeners. Ja, we zijn erg blij met het eindresultaat. Het is ook tastbaar genoeg. Het eindproduct was een strakke eindpresentatie.

– Driscoll’s

Denken vanuit de consument.

Driscoll’s is samen met Six Fingers een expeditie gestart om wereldwijd inspiratie op te doen. Wij hebben trends gesignaleerd en geanalyseerd. Wat gebeurt er in de wereld? En wat drijft de consument? Hoe beantwoord je hun veranderende behoeften? En vooral: hoe kan Driscoll’s daar nu en in de toekomst op inspelen? Wij zetten de consument dus centraal en bieden Driscoll’s een kijkje in hun gedachten. Daarbij leerden wij ook van inspirerende cases van andere bedrijven, die inspelen op de geselecteerde trends. Zo konden wij een duidelijk beeld creëren van trendontwikkeling en Driscoll’s voorbereiden op hun volgende tien jaar als autoriteit op de fruitmarkt.

Trendonderzoek leidt tot vernieuwing en levensvatbaarheid.

Driscoll’s heeft een nieuwe toekomstvisie gekregen. Dankzij ons onderzoek naar de consument en andere organisaties, begrijpt zij niet alleen haar klanten, maar ook trends beter. Driscoll’s kan veranderende consumentenbehoeften eerder signaleren. Vervolgens kan zij die behoeften beantwoorden door relevante productconcepten te bedenken. Daarmee heeft de organisatie een streepje voor op haar concurrentie. Deze nieuwe visie van Driscoll’s ging de wereld over: verschillende topmanagers en medewerkers van Driscoll’s uit diverse landen raakten geïnspireerd door het trendonderzoek. Tot in Californië aan toe. Ook ontdekte Driscoll’s samen met ons hoe belangrijk vernieuwing is. Want door te vernieuwen en mee te bewegen met trends, kun jij jouw producten altijd levensvatbaar houden.

Net als Driscoll's een blik op de toekomst werpen door middel van trendonderzoek?

Mooi. Wij zijn namelijk ook nieuwsgierig, naar jou en jouw verhaal. Wij kijken er naar uit je te ontmoeten.

Six Fingers in Barcelona

Als onderdeel van de Barcelona Resilience Week 2018 heeft Six Fingers een workshop gefaciliteerd voor deelnemers vanuit de hele wereld. Tijdens deze workshop hebben we ons gefocust op de eerste fases van Design Thinking: welke problemen spelen er, en hoe pak je die aan? Gaaf dat we zulke positieve reacties hebben mogen ontvangen van de aanwezigen!

Benieuwd geworden naar deze middag? Bekijk dan hier de video.