Florius

Succesvol speelruimte vinden op een gereguleerde markt.

Branchmarking, Challenge

Jezelf onderscheiden in een gereguleerde sector.

Florius bevindt zich op de markt voor hypotheken. Dat is een branche waarin producten aan veel regels en wetten verbonden zijn. Daarnaast lijken alle spelers op elkaar. Hoe kun je jezelf als hypotheekaanbieder dan onderscheiden? Hoe kan Florius zichzelf als koploper presenteren, als de markt daar weinig ruimte voor biedt? En hoe kan Florius haar Net Promotor Score (NPS) verbeteren?

Sterk gegroeid marktaandeel.

NPS van negatief naar positief.

1 kompas voor de hele organisatie.

Scherp, authentiek en in staat om mensen mee te krijgen.

Voor ons was het best een spannende beslissing om met een kleinere partij aan de slag te gaan, want we werkten toen nog met de bekende grote bureaus. Maar ons sterke gevoel was voor ons leidend. Het confronterende vinden we erg fijn. We blijven steeds nadenken en doordat het uit onze comfortzone is, worden we steeds gestimuleerd op een andere manier te werken. Dat is niet alleen heel zinvol, maar ook erg leuk. Onze typering? Scherp. Op een prettige manier keihard zijn. Authentiek. Lean and mean. Origineel. In staat mensen mee te krijgen. Niets blijft onbesproken en Six Fingers weet heel goed de kern eruit te halen. Six Fingers houdt ons scherp en onze mensen krijgen steeds weer energie van de sessies.

– Florius

Onze levens veranderen, maar past de hypotheekmarkt zich ook aan?

Dat zijn lastige vragen, maar natuurlijk een prachtige uitdaging voor Six Fingers. Daarom werken wij al zes jaar samen met Florius om de regels en gewoonten op de hypotheekmarkt te onderzoeken. En te vernieuwen, natuurlijk. Florius wil namelijk anders zijn dan haar concurrent: zij wil denken vanuit het perspectief van haar klant. Daar hebben wij een oplossing voor bedacht. Eerst hebben wij aandachtig ‘de hypotheek’ bekeken. Eigenlijk is dat een vreemd ontworpen product. Een hypotheek zal namelijk jarenlang hetzelfde blijven, terwijl een mensenleven juist heel dynamisch is. Je trouwt, vindt een baan, verandert wellicht van werk, verhuist… Een mensenleven verandert continu. Zeker in deze eeuw. Een vaste hypotheek past daar niet echt bij. Eigenlijk zou een hypotheek met jou mee moeten bewegen. Daarom introduceert Florius een nieuwe waarde op de hypotheekmarkt: producten die passen bij het perspectief van de klant en zijn of haar toekomst. De hypotheekverstrekker veranderde succesvol haar imago: niet meer ‘Florius, hypotheken en meer’, maar ‘Florius, hypotheken die meebewegen’.

Florius denkt mee met de klant van nu.

In samenwerking met Florius hebben wij boetevrij aflossen, de ZZP-hypotheek en restschuldfinanciering tot stand gebracht. Opties die passen bij de klant van nu. Daarmee wist Florius zich uitstekend als koploper te profileren. Telkens waren wij als eerste erbij, waardoor Florius steeds meer gewaardeerd werd door consumenten en intermediairs. Zij is de bank die met jou als klant meedenkt en meebeweegt. Daarom is Florius niet voor niets tot twee keer aan toe tot ‘beste hypotheekverstrekker van Nederland’ verkozen en is haar NPS verbeterd. Ook is het marktaandeel van Florius de afgelopen jaren flink gegroeid. En daar zijn wij heel trots op.

Net zoals Florius gechallenged worden tot innovatie en leren van andere branches?

Mooi. Wij zijn namelijk ook nieuwsgierig, naar jou en jouw verhaal. Wij kijken er naar uit je te ontmoeten.

Six Fingers in Barcelona

Als onderdeel van de Barcelona Resilience Week 2018 heeft Six Fingers een workshop gefaciliteerd voor deelnemers vanuit de hele wereld. Tijdens deze workshop hebben we ons gefocust op de eerste fases van Design Thinking: welke problemen spelen er, en hoe pak je die aan? Gaaf dat we zulke positieve reacties hebben mogen ontvangen van de aanwezigen!

Benieuwd geworden naar deze middag? Bekijk dan hier de video.