Interpolis

Succesvol de prijsvechtersmarkt bestrijden.

Expeditie

Een passende weg zoeken op de prijsvechtersmarkt.

De markt voor autoverzekeringen is een enorm drukbezette markt. En de deelnemende partijen doen alles eraan om klanten voor zich te winnen. Kortingen beloven, cadeautjes weggeven, en meer. Interpolis wil dat niet. Zij vindt zichzelf geen prijsvechter: zij staat voor kwaliteit, glasheldere communicatie en een uitstekende service. Interpolis wil haar klanten op een eerlijke manier aan zich binden, zonder haar sterke positie op de markt te verliezen. Hoe kan Interpolis zich het beste onderscheiden van haar concurrenten?

Directe stijging marktaandeel.

Geen kortingen.

Juiste risico's als klant.

De inzichten uit andere sectoren helpen écht om andere concepten te ontwikkelen.

Belangrijk voor ons is dat Six Fingers nooit de realiteit uit het oog verliest. Ik ben toch wel kritisch op creativiteitssessies, maar het werken met hen is echt anders. De inzichten uit andere sectoren helpen écht om andere concepten te ontwikkelen die ook praktisch te implementeren zijn. De sessies resulteren in een aantal zeer concrete acties, die op korte termijn uitvoerbaar zijn. En onderscheidend voor onze markt die toch vaak wel conservatief is.

– Interpolis

Denken vanuit de klant, niet vanuit de markt.

Wij wilden de bestaande regels in de sector voor verzekeringen uitdagen. Kunnen wij die regels omdraaien? Wat voor verzekeringen bieden de concurrenten aan? En wat verwachten klanten van hun verzekeraar? Wij leerden veel over de producten die in andere prijsvechtersmarkten worden ontwikkeld. Dat was een verkenning die ons tot glasheldere inzichten bracht. Zo ontdekten we dat de bestaande regels voor autoverzekeringen rap aan het veranderen zijn. Het bezitten van een auto wordt voor veel jongeren namelijk steeds minder belangrijk. Er wordt tegenwoordig veel gedeeld. Bijvoorbeeld met vrienden, of de auto van hun ouders wordt gebruikt. Maar helaas bouw je als jongere dan geen no-claim op. Dat vonden wij raar, en vooral niet eerlijk. Want je moet toch beloond worden voor jarenlang schadevrij rijden?

De Jonge Bestuurders Bonus: verzekering voor autodelende jongeren.

Het is lastig te controleren hoe lang iemand in een gedeelde auto schadevrij rijdt, maar Interpolis vindt het belangrijk haar klanten te vertrouwen. De klant belonen werd dus het uitgangspunt: dat leek ons een stap in een bijzondere, innovatieve richting. Daarom introduceert Interpolis de Jonge Bestuurders Bonus. Dat is een autoverzekering voor jongeren waarbij de opgebouwde schadevrije jaren in de auto van pa of ma gewoon meetellen. En de ouders of de jonge bestuurder hoeven hiervoor niets extra’s te doen of bij te betalen. Interpolis regelt dat voor je. Dankzij de Bonus wist Interpolis haar marktaandeel direct te verhogen. Daarnaast werd de verzekeraar zelf ook beloond: de nieuwe klanten blijken een laag risico te zijn om te verzekeren. Het vertrouwen dat Interpolis dus in haar klanten heeft, wordt aan de verzekeraar teruggegeven. En dat zonder met de prijs te hoeven stunten.

 

Net zoals Interpolis op zoek naar een nieuwe en onderscheidende propositie?

Mooi. Wij zijn namelijk ook nieuwsgierig, naar jou en jouw verhaal. Wij kijken er naar uit je te ontmoeten.

Six Fingers in Barcelona

Als onderdeel van de Barcelona Resilience Week 2018 heeft Six Fingers een workshop gefaciliteerd voor deelnemers vanuit de hele wereld. Tijdens deze workshop hebben we ons gefocust op de eerste fases van Design Thinking: welke problemen spelen er, en hoe pak je die aan? Gaaf dat we zulke positieve reacties hebben mogen ontvangen van de aanwezigen!

Benieuwd geworden naar deze middag? Bekijk dan hier de video.