Sigma Coatings

Sigma paintr. brengt baanbrekende vernieuwing op de schildermarkt.

Expeditie

Hoe vorm je een nieuwe standaard voor jouw markt?

Je kunt Sigma Coatings gerust een titaan op de verfmarkt noemen. Het bedrijf levert al sinds de 18e eeuw kwalitatieve en hoogwaardige verf aan professionele schilders. Toch heeft ook Sigma Coatings met sterke concurrentie te maken. Zo is het geven van grote kortingen niet ongewoon op de markt voor professionele verf. Sigma Coatings wil zich graag op een bijzondere manier onderscheiden. Het vooraanstaande bedrijf wordt echter vaak gekopieerd. Samen met Six Fingers ontwikkelde Sigma Coatings daarom een nieuw concept. Een die onderscheidend én verdedigbaar is. En totaal vernieuwend voor Sigma Coatings zelf: in plaats van b2b, concentreert het bedrijf zich voor het eerst op b2c.

Klantbeoordeling 8,9.

Nieuw businessmodel.

Van B2B naar B2C.

Voor ons is de openheid en de ‘doe maar gewoon’ houding belangrijk.

De eerste keer dat we alles op papier zagen, was nog niet alles duidelijk. Maar ondanks dat hadden we geen onzeker gevoel. We waren op zoek naar een vernieuwend concept voor een marketingcampagne, maar gaandeweg kwamen we er echter achter dat we eigenlijk een nieuw businessmodel nodig hadden. Vooraf hadden we echt nog geen idee dat we iets compleet vernieuwends wilden gaan doen. En zie, nu hebben we Sigma paintr. Dat is wel het resultaat van het strak geleide proces. Voor ons is de openheid en de ‘doe maar gewoon’ houding belangrijk. Six Fingers is niet hoogdravend. En de omvang is echt een pré, het is prettig om de mensen persoonlijk te kennen.

– Sigma Coatings

Een baanbrekend nieuw platform op de schildermarkt.

Wij hebben opgelet, geluisterd en geobserveerd. Niet alleen op de Nederlandse markt, maar ook in België en Duitsland. Zo ontdekten wij alle gebruiken, verwachtingen en problemen op de schildermarkt. En binnen andere sectoren leerden wij over nieuwe businessmodellen en partnerships. Wij luisterden naar de consument, die vaak bang was voor het uitbesteden van schilderwerk. Je wilt immers een professional die het beste en mooiste werk levert. Maar hoe beoordeel je dat? En hoe maak je de keuze die bij jou past? Alle ervaringen bracht ons tot het perfecte antwoord: Sigma paintr., een platform waarop consumenten en schilders samengebracht worden en waarop de consument de touwtjes in handen krijgt.

sigma3

Sigma paintr. geeft Sigma Coating haar onderscheidende kracht.

Sigma paintr. is de nieuwe standaard binnen de branche voor schilders. Het dynamische platform is tijdbesparend en ontzorgend voor de consument én de professional. Op Sigma paintr. kun je als klant namelijk alles online regelen. Dat leek ons niet meer dan normaal in dit digitale tijdperk. We werkten Lean Startup-methodieken uit tot een platform waar klanten zelf online hun offerte opmaken en bepalen wanneer er geschilderd wordt. De consument krijgt dus de controle. Maar de schilder wordt ook ontzorgd: via paintr. kunnen zij klussen accepteren zonder langs te hoeven komen of offertes te schrijven. Zo simpel kan het zijn. Het platform is nu al een grote innovatie binnen haar branche. Maar wij zijn nog lang niet klaar. Wij toetsen kritische succesfactoren en zijn continu in gesprek met consumenten om Sigma paintr. te blijven verbeteren. Het is immers de klant die bij Sigma Coatings centraal staat.

Net zoals Sigma Coatings op expeditie naar nieuwe markten?

Mooi. Wij zijn namelijk ook nieuwsgierig, naar jou en jouw verhaal. Wij kijken er naar uit je te ontmoeten.

Six Fingers in Barcelona

Als onderdeel van de Barcelona Resilience Week 2018 heeft Six Fingers een workshop gefaciliteerd voor deelnemers vanuit de hele wereld. Tijdens deze workshop hebben we ons gefocust op de eerste fases van Design Thinking: welke problemen spelen er, en hoe pak je die aan? Gaaf dat we zulke positieve reacties hebben mogen ontvangen van de aanwezigen!

Benieuwd geworden naar deze middag? Bekijk dan hier de video.