Voedsel voor je brein.
Alle ervaringen, discussies, ideeën en samenwerkingen in de afgelopen jaren hebben geleid tot inmiddels vijf eigen boeken. Over creativiteit, vernieuwers, organiseren van vernieuwing en hoe langetermijndenken te borgen.
Let op! Internet Explorer wordt niet meer ondersteund. Hierdoor kan de website mogelijk niet goed functioneren, gebruik een alternatieve browser om optimaal gebruik te maken van deze website. Klik hier om een alternatieve browser te downloaden.
Alle ervaringen, discussies, ideeën en samenwerkingen in de afgelopen jaren hebben geleid tot inmiddels vijf eigen boeken. Over creativiteit, vernieuwers, organiseren van vernieuwing en hoe langetermijndenken te borgen.
Return on Learning is in juni 2023 verschenen. Het boek introduceert Return on Learning (ROL) als sturingsinstrument naast ROI. ROL legt de focus op het realiseren van hoge leercurves op domeinen die een grote invloed op de toekomst van organisaties en overheden kunnen hebben. Het doel is het borgen van langetermijndenken door eenzijdig kort-cyclisch denken te doorbreken.
Rob Adams’ vierde boek Versus is veel verkocht en inmiddels vertaald in het Engels en Spaans. Versus gaat over vernieuwing en hoe deze vorm te geven. Over hoe je naast je bestaande organisatie die gericht is op executie, vernieuwing realiseert. Versus is gebaseerd op de vele discussies die Rob voerde met zowel start-ups als multinationals. Van Nederland tot Silicon Valley.
No Ego gaat over ongekroonde helden die de wereld veranderden en wat wij van hen kunnen leren. Heb je ooit gehoord van Darwin, Gandhi, Kennedy of Jezus? Grote kans van wel. Heb je ooit gehoord van Claudette Colvin, Chico Mendes, Hypatia of Kurt Zemisch? Grote kans van niet. Terwijl ook zij de wereld veranderden. Dit boek laat je kennismaken met veel onbekenden, die ieder op hun eigen manier hun droom najaagden en de wereld veranderden. Het onderzoekt wat hen kenmerkt en wat je daarvan kunt leren.
Ga Vreemd! gaat over je onderscheiden door branchevreemd te innoveren. Met gemiddelde prestaties win je geen wedstrijd. Daarom is je onderscheiden zeer belangrijk. Te vaak kijken we hiervoor naar de directe omgeving en concurrenten. Hoe meer je hiernaar kijkt, hoe meer je erop gaat lijken. En dat is nu juist niet de bedoeling. Als je onderscheidend wilt zijn, kun je niet anders dan innoveren. Branchmarking staat voor het slim toepassen van branchevreemde best practices binnen je eigen organisatie om zo onderscheidend te worden. En te blijven.
Dit boek wil je inspireren. ‘Branchmarking’ gaat over je onderscheiden, over anders naar je wereld kijken én over hoe te leren van gerelateerde werelden.