Let op! Internet Explorer wordt niet meer ondersteund. Hierdoor kan de website mogelijk niet goed functioneren, gebruik een alternatieve browser om optimaal gebruik te maken van deze website. Klik hier om een alternatieve browser te downloaden.

Steden.

Aan onze bewegingsruimte is een grens. Daarom komen we ook steeds vaker tot stilstand. Six Fingers onderzoekt of en hoe mobiliteit kan bijdragen aan een betere kwaliteit van (samen)leven in steden.

Alle topics

Steden

Kan mobiliteit de leefbaarheid in steden verhogen?

De tijd waarin we leven biedt de kans terug naar de tekentafel te gaan om leefbare steden te overdenken. We zijn als maatschappij blijkbaar op een missie om systemen zo efficiënt mogelijk te maken. Maar de vraag of die systemen ook echt bijdragen aan welzijn en ons levensgeluk, wordt volgens ons niet of onvoldoende gesteld.

In het huidige ontwerp staat de efficiëntie van het systeem en als afgeleide daarvan stadsplanning voor auto’s centraal. Het lijkt alsof steden zijn gemaakt voor auto’s, niet voor mensen. Het afgelopen decennium stond in het teken van smart cities. Technologie als doel in plaats van middel, met ook weer efficiëntie van het systeem als uitkomst.

Bewust of onbewust bekijken we mobiliteit met een efficiency bril. Dit ter discussie stellen is belangrijk om te vernieuwen.

Lees meer

Steden

Dutch Design Foundation

De Dutch Design Foundation (DDF) biedt ontwerpers kansen, ondersteuning, publiciteit en een platform. De DDF organiseert jaarlijks de Dutch Design Week, een wereldvermaard design event in Eindhoven. De afgelopen 5 jaar zijn wij de curator van de Embassy of Urban Mobility, een platform voor een netwerk van partners die met een nieuw perspectief naar mobiliteit in steden kijkt. Niet vanuit efficiency oogpunt, maar vanuit geluk. Het doel? Het ontwikkelen van nieuwe vergezichten en concrete oplossingsrichtingen voor mobiliteit in steden.

Steden

PON Automotive

Welke nieuwe vormen van mobiliteit gaan ontstaan in een wereld waarin meer gedeeld wordt? Een wereld waarin bezit geen noodzaak is? En alternatieve vormen naast de auto steeds meer normaal zijn? Welke nieuwe waarden gaan onstaan als het gaat om mobiliteit? Wat betekent dit voor het kopen en leasen van een auto? En hoe kan een grote speler als PON Automotive daarop voorsorteren? Nieuwe vragen die zorgen voor nieuwe perspectieven.