Ontdek en ontwerp samen met ons jouw toekomst

We zullen de toekomst zelf moeten ontwerpen om er invloed op te hebben. Onze wereld heeft dringend behoefte aan nieuwe perspectieven voor de toekomst. Of het nu gaat om bijvoorbeeld energie, mobiliteit, zorg, pensioenen of veiligheid. Het is duidelijk dat bestaande manieren van denken en werken niet de oplossingen gaan brengen die nodig zijn. Huidige dilemma’s worden niet opgelost met de oude manier van denken. Of zoals Einstein al zei, je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt.

Vernieuwen vraagt om een ander proces dan verbeteren. Laat ons je meenemen in onze mindset over vernieuwen met deze film.

De 3 fases van onze expeditie

Gebruikersonderzoek en Painstorming

Welke problemen spelen er bij jouw klanten? Redeneer vanuit de klant, en niet vanuit de markt. Welke problemen komen jouw klanten tegen? Welke pijnen ervaren zij? Painstorming komt altijd voor brainstorming: het moet eerst duidelijk zijn welk probleem je wilt oplossen.

Meer over gebruikersonderzoek en painstorming

Gebruikersonderzoek en Painstorming

Welke problemen spelen er bij jouw klanten? Redeneer vanuit de klant, en niet vanuit de markt. Welke problemen komen jouw klanten tegen? Welke pijnen ervaren zij? Painstorming komt altijd voor brainstorming: het moet eerst duidelijk zijn welk probleem je wilt oplossen.

Meer over gebruikersonderzoek en painstorming

Trendonderzoek

Waar staat jouw organisatie over vijf of tien jaar? Ontdek hoe de maatschappij en trends zich ontwikkelen en schep een duidelijk beeld van jouw toekomst.

Meer over trendonderzoek

Trendonderzoek

Waar staat jouw organisatie over vijf of tien jaar? Ontdek hoe de maatschappij en trends zich ontwikkelen en schep een duidelijk beeld van jouw toekomst.

Meer over trendonderzoek

Branchmarking

Six Fingers kijkt veel verder dan alleen jouw sector. Wij weten namelijk dat er op andere markten heel veel te leren valt. En die informatie kun jij gebruiken om jouw organisatie echt van jouw concurrenten te onderscheiden.

Meer over Branchmarking

Branchmarking

Six Fingers kijkt veel verder dan alleen jouw sector. Wij weten namelijk dat er op andere markten heel veel te leren valt. En die informatie kun jij gebruiken om jouw organisatie echt van jouw concurrenten te onderscheiden.

Meer over Branchmarking

Manifest

Om los te komen van de bestaande dominante logica heb je een sterk manifest nodig. Een manifest dat uitdaagt en energie brengt bij het expeditieteam.

Meer over manifest

Manifest

Om los te komen van de bestaande dominante logica heb je een sterk manifest nodig. Een manifest dat uitdaagt en energie brengt bij het expeditieteam.

Meer over manifest

Visie

Een visie moet onderbouwd zijn en richting geven. Richting aan vernieuwing en daarmee de toekomst. Wat is de focus? En de basis voor nieuwe producten en diensten?

Meer over visie

Visie

Een visie moet onderbouwd zijn en richting geven. Richting aan vernieuwing en daarmee de toekomst. Wat is de focus? En de basis voor nieuwe producten en diensten?

Meer over visie

Scenarioplanning

We ontwerpen samen nieuwe scenario's voor de toekomst op basis van de grootste kernonzekerheden.

Meer over scenarioplanning

Scenarioplanning

We ontwerpen samen nieuwe scenario's voor de toekomst op basis van de grootste kernonzekerheden.

Meer over scenarioplanning