Case: Eindhoven Airport
Jongeren aan het woord over de toekomst van het vliegveld
Wij onderzoeken welke pijnen er zich echt op jouw markt en bij jouw klanten bevinden en brengen gestructureerd pijnpunten in kaart. We maken onderscheid tussen muggenbeten en haaienbeten. Een muggenbeet kunnen mensen zelf oplossen, bij een haaienbeet wil iedereen hulp. Welke problemen ervaren zij bij het gebruiken van de huidige producten en diensten? Wij dompelen ons onder in het leven van mensen. Als je vernieuwing wilt realiseren, zul je namelijk verliefd moeten worden op je de problemen van je (toekomstige) gebruikers. Innovatie mislukt als deze geen pijn oplost, want dan heeft het geen relevantie. Painstorming helpt je heel gericht de problemen en pijnen van je klanten helder in beeld te krijgen. En dit is de basis voor vernieuwing. Een idee zonder pijn wordt namelijk nooit een oplossing en brengt zo nooit een markt in beweging.
Het is erg lastig om als organisatie buiten jouw eigen bedrijf en sector te kijken. Dat is nu eenmaal de omgeving die jij het beste kent. Six Fingers neemt jou daarom graag mee op expeditie naar een andere wereld.
Ontdek al onze methodes